Totaal aantal pageviews

woensdag 1 februari 2017

Financiën

Al een tijdje heb ik de titel klaarstaan met de intentie om ons financiële plaatje te publiceren.
Ik merk echter dat ik er ernstig tegenaan hik. Waarom? Geen idee.

We hebben het niet slecht, maar het schip met geld is ook nog niet deze kant op gevaren.
We hebben een hypotheek met hoge maandlasten, waarbij het niet verdienstelijk is om deze aan te passen i.v.m. een hoog boetebedrag.
We sparen maandelijks een bedrag voor onze drie kinderen op een spaarrekening waar we niet bij kunnen. We sparen maandelijks diverse kleine bedragen, zodat dit niet direct merkbaar is op de lopende rekening. En (heel belangrijk) we hebben elke dag te eten en te drinken.

En toch is er iets wat me tegenhoudt.

Het idee dat mensen bepaalde keuzes die we maken veroordelen? Mensen die kritiek hebben op onze uitgaven? Daar kunnen we alleen maar van leren toch?

Wie weet publiceer ik het binnenkort alsnog.


2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar!
    Ik zal ook niet zomaar helemaal met mijn billen bloot gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Budgetmama.
      Mag ik vragen wat jouw redenen zijn? Of is het ook de twijfel?
      Groetjes!

      Verwijderen