Totaal aantal pageviews

donderdag 31 juli 2014

Het gewone leven is weer begonnen

Ik heb welgeteld al 2 hele dagen gewerkt.
Pfffff wat zit je snel in je oude ritme zeg. Ben, net als voor de vakantie, al weer moe en lui als ik uit mijn werk kom!
Kan nog steeds als een berg opzien tegen bepaalde dingen, terwijl ze, als ik ze heb afgerond, vrijwel geen energie hebben gekost. Het gaat dan met name over dingen in het huishouden.
Gelukkig is het wel een gewoonte geworden om na het avondeten direct de pannen af te wassen en het resterende van de vuile vaat in de vaatwasser te doen.
Het werkt dus wel dat je met kleine stapjes ergens een gewoonte van maakt!

Ik heb steeds meer het gevoel dat de moeheid en lusteloosheid komt omdat ik geen regelmaat heb. Ik werk in de zorg en dan alle diensten. Dag, laat en nacht.
Steeds vaker denk ik, ik wil wat anders. Maar als ik dan bedenk wat ik zou willen kom ik niet heel ver.
Vaak denk ik dan dat ik ook niks anders kan.
Ik ben vorig jaar met een opleiding begonnen via mijn werkgever. Hiermee heb ik er voor gezorgd dat ik elke week in ieder geval 1 dag die functie mag gaan vervullen. De overige uren blijven onregelmatig.
De opleiding is nog niet afgerond, en ik moet twee jaar nawerken of anders bij vertrek het bedrag voor de opleiding terugbetalen.
Dit maakt een eventuele switch op korte termijn ook wel onaantrekkelijk.

Ach, ik moet ook blij zijn dat ik werk heb, er zijn genoeg mensen die al tijden werkzoekend zijn denk ik dan.

Mochten er onder mijn lezers mensen zijn die een carrièreswitch hebben gemaakt (al dan niet vanuit de zorg), dan ben ik erg benieuwd hoe dat is bevallen en hoe je het hebt aangepakt!

Oké, genoeg geklaagd!
Op tijd naar bed en morgen met frisse zin weer aan de dag beginnen, ik ben tenslotte nog een dag vrij met dit mooie weer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen