Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 mei 2012

Offertes

Vandaag kregen we de laatste offerte binnen voor het vervangen van de boeidelen en het platte dak.
Het verschil tussen de hoogste en de laagste is ruim 5000 euries!
Ik snap niet hoe dat kan. Die we vandaag binnen kregen was het laagst en ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met een tegenbod wat ik netjes afgerond heb naar beneden.
En tot mijn grote vreugde is dat gelukt!
Degene met het hoogste bedrag in de offerte vroeg 3x zoveel als dat we nu moeten gaan betalen.
Erg raar, maar ik houd mijn centjes toch liefst zoveel mogelijk in eigen zak!

Hebben jullie ook wel zulke ervaringen?

4 opmerkingen:

  1. Ja, voor het vervangen van onze schuurdeur vroeg onze vertrouwde aannamer 1300 euro. Een klusjesman deed het voor 675 euro. Bijna de helft dus. Je ziet overigens wel een duidelijk verschil in kwaliteit en materialen. Maar he, het gaat om een schuurdeur. Goedkoop kan dus ook duurkoop zijn, als het iets is wat je netjes afgewerkt wil hebben bijvoorbeeld. Of iets wat kan lekken, zoals een dak. Dat doe ik dan liever bij een aannemer met bijvoorbeeld bouwgarantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas op met betalen. Eerst het werk, daarna geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je wel zeker of het geen beunhaas is,vraag naar referenties enzo, nou ja je zult er wel ervaring mee hebben! Hé al die waarschuwingen terwijl je blij bent. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie waarschuwingen, maar het is een, volgens ons, betrouwbaar bedrijf. En inderdaad zullen we eerst het werk willen zien voor we betalen!

    BeantwoordenVerwijderen