Totaal aantal pageviews

donderdag 19 april 2012

Pottraining

Even een vraagje voor de moeders onder mijn lezers.
Hoe maak je je kindje zindelijk?

Onze zoon geeft duidelijk aan wanneer hij een grote boodschap moet, maar als ik dan voorstel om op de wc of het potje te gaan wordt hij boos. Hij wil niet en als ik hem er gewoon opzet is het gillen geblazen.
Het is niet de bedoeling dat hij er een trauma aan over gaat houden natuurlijk.
Met kleren aan wil hij er wel op gaan zitten en ook weet hij te benoemen wat hij op het potje moet doen....

Zijn er onder jullie mensen die tips hiervoor hebben?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel eens gelezen dat een moeder van wie het kind ook niet zonder luier op het potje of toilet wilde, een gat in de luier knipte waardoor de grote boodschap alsnog in het potje/ toilet gedaan werd.
    Succes, WG

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook nooit gedaan. De jongste loopt constant met ons mee naar de wc en geeft nu ook aan dat hij op de wc wil plassen. Dus ik zet hem op de wc als wij ook geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik heb geleerd is, dat je potjestraining overboord moet zetten (had ik bij de oudste duidelijk niet gedaan). Wel zorgen dat er een potje staat... maar als hij er niet aan toe is kan je werkelijk hoog en laag springen, maar dan heeft hij wat dat betreft de "macht". Bij mijn oudste en mijn nichtje drama's gehad en gezien.

    Bij meisje van 13 en 9 het zelf uit laten zoeken. Wel een potje neergezet in haar slaapkamer eentje en in de woonkamer eentje met telkens een leuk boekje er naast en verder niets doen. Meisje van 13 was met 2 jaar, dag en nacht zindelijk in een week. Ik dacht nog "Ooo, binnenkort moet ze zindelijk worden" (met in mijn achterhoofd mijn oudste)... nou ze regelde het zelf wel.

    Meisje van 9 werd verleid tot zindelijkheidstraining omdat ik voor meisje van 13 leuk ondergoed had gekocht en dat wilde zij ook wel... dus verteld dat ze dat zonder luier ook mooi ondergoed aan kan... was zo gepiept.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou gewoon hemzelf laten bepalen waar hij aan toe is... Op een gegeven moment gaat hij het toch wel interessant vinden. Of ziet hij dat een ander kindje (misschien een vriendje) ook op het potje gaat en zien doen is vaak nadoen...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goede grote pot waar hij lekker op kan zitten is om te beginnen aan te raden. Wij hadden zo'n 'troon' voor hem aangeschaft, nadat hij eerst niet op een kleiner potje wilde blijven zitten. Zat waarschijnlijk niet lekker. Op deze bleef hij wel zitten en zo is het gekomen dat hij zindelijk is geworden. Wel pas met drie jaar.

    BeantwoordenVerwijderen