Totaal aantal pageviews

donderdag 1 maart 2012

Belastingaangifte

Vandaag was het weer zover, de belastingaangifte....
Net als vorig jaar vergat ik weer iets in te vullen, waardoor we ruim 14.000 zouden terugkrijgen...
Gelukkig stond de aangifte van vorig jaar nog op de pc en kon ik zo terugzoeken waar de fout zat.
Neemt niet weg dat we alsnog een behoorlijk bedrag terug kunnen verwachten in juni!

Toevallig net gisterenavond een gesprek met manlief gehad over onze wensen en uitgaven. Manlief heeft weinig tot geen inzicht in onze financiën, en hij wil dit ook niet. Maar dat maakt soms wel dat hij in gedachten en wensen al veel meer wil uitgeven dan dat kan. En telkens als ik hem daar dan op wijs, lijkt het alsof ik die wensen niet heb, of er niks aan uit wil geven.
Ik heb hem verteld hoe we er voor staan en wat er nog binnen gaat komen dit jaar. Waarop het antwoord was: 'Dan kunnen we ook wel 2 weken naar Bali op vakantie!'
Nadat ik had uitgelegd dat we toch echt ook geld moesten gaan reserveren voor tegenslagen werd hij al wat minder enthousiast. Heb ook aangegeven dat als we nog wel gezegend worden met een tweede kindje, er nog minder over zal blijven voor vakantie en andere leuke (lees: overbodige) dingen.
Toen kwam het moment dat ook hij met zijn beide benen weer op deze aarde belandde.
En dat was een behoorlijke landing!
We zijn het er nu over eens geworden dat we in juni nogmaals kijken hoe we er voor staan, qua geld, maar ook qua wensen, en dat we dan een eventuele vakantie gaan boeken.

Maar eerst ga ik even genieten van het bedrag wat we terug zullen krijgen van onze vrienden van de blauwe envelop!

Waar gaan jullie heen op vakantie?

5 opmerkingen:

  1. Het valt me op dat de meeste vrouwen consuminderen. Ik vraag me dan af of de bijbehorende partners hier ook in meegaan of er niets mee te maken willen hebben. Mijn man wil niets te maken hebben met de financieen, maar is van nature zuinig en geeft hoegenaamd niets uit. Soms moet ik hem wel eens met de neus op de feiten drukken, maar hij doet gelukkig nooit moeilijk. Ik vraag me af hoe dit bij andere stellen zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier een vrouw die de financiën mag/ moet doen. Manlief vraagt/ overlegt altijd of en hoeveel geld hij ergens aan uit kan geven. Regelmatig duw ik hem onze cijfers onder de neus en moet hij meekijken omdat ik vind dat hij ook hoort te weten wat er allemaal in en uit gaat. En stel dat ik per ongeluk een keer wel de fout in ga dan ben ik niet alleen 'schuldig'. Ik heb nl niets te verbergen en dat laat ik hem dan ook zien.

    Bij vrienden van ons doen de mannen nog wel eens de financiën, maar hebben dan als beroep ook vaak een functie die met financiën van doen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk als je zo'n groot bedrag terug krijgt!

    Wij gaan niet op vakantie: veel te duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons ben ik ook degene die de financiën doet, de belastingaangifte en de financiële beslissingen neemt. Manlief geeft nagenoeg geen cent aan zichzelf uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben hier ook van de afdeling financien.

    Wij blijven deze zomer thuis. Zijn eind december naar China geweest, dus het vakantie potje is leeg.

    BeantwoordenVerwijderen