Totaal aantal pageviews

vrijdag 6 januari 2012

Stoofpeertjes inmaken

Vandaag lekker weer stoofpeertjes gemaakt.
Had begin van de week 2 kilo meegenomen voor 49 cent bij de L*dl.
Het was natuurlijk veel te veel voor 2,5 personen, dus heb nog wat over om morgen als tussendoortje te pakken en ik heb een potje ingemaakt!

Had ik nog nooit gedaan. Glazen pot gevuld met de warme peertjes en wat kookvocht, deksel erop en omgekeerd neerzetten om af te koelen.
Hoorde het deksel klikken, dus hij is vacuüm gezogen.
Ben alleen benieuwd hoe lang zoiets houdbaar is.
Iemand ideeën daarover? Of ervaring mee?

5 opmerkingen:

  1. Als ze helemaal onder het vocht staan heb ik ze wel een jaar goed gehouden, daarna waren ze gewoon opgepeuzeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eerlijk gezegd steriliseer ik nog wel, en blijven ze jaren goed.
    gezina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zelf doe ik ze met wat kookvocht gewoon de diepvriezer in; gaat prima en ze smaken als vers.

    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was een leeg potje + dekseltje voor gebruik met soda en spoel hem dan om met kokend water. Standaard houd ik max. een half jaar aan. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ze zijn dan in ieder geval nog goed te eten.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een goed idee! Ik heb nog veel potjes en de stoofperen zijn nu goedkoop!!!!

    BeantwoordenVerwijderen