Totaal aantal pageviews

donderdag 5 januari 2012

Kasboek bijhouden

Telkens neem ik me voor om het kasboek bij te houden en toch krijg ik er geen vat op.

Wij hebben samen 4 rekeningen.
1 van mij
1 van manlief
1 gezamenlijk
1 spaarrekening
Van manlief is een rekening bij een andere bank, de overige 3 beheer ik bij 1 en dezelfde bank.
Ons loon wordt op onze eigen rekeningen gestort en van dat geld maken we beide maandelijks 1200 over naar de gezamenlijke rekening.
De brandstof voor de auto betaald manlief van zijn rekening en wanneer er tekort is op de gezamenlijke rekening betaal ik dat.
Daarnaast zijn er een aantal zaken die we ieders nog van onze eigen rekening betalen.
Het is dus erg lastig om hiervan een duidelijk overzicht te maken om te kijken wat waar uit gaat.
Te meer omdat wanneer ik tijd heb om de financiĆ«n bij te werken, manlief aan het werk is en ik dus niet bij zijn gegevens kan.
Hoe los ik dit op? Want ik wil erg graag eens een langere periode een kasboek bij kunnen houden!

Alle tips zijn welkom!

1 opmerking:

  1. Wij hebben ongeveer evenveel rekeningen, en dit wordt bijgehouden in meerdere excelsheets.

    1 excelsheet voor de gezamelijk met spaarrekening.
    1 excelsheet voor mijn rekening met spaarrekening.
    1 excelsheet voor vriendin met spaarrekening.

    Ik hou zowel de gezamelijke als mijn eigen bij, en zij doet dit voor haar eigen (omdat ik daar niet zomaar bij kan)

    Dit werkt prima! Kan jij ook bij de gezamelijke komen? Dan heb je de belangrijkste rekening al te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen