Totaal aantal pageviews

maandag 16 januari 2012

Dilemma

Ik heb net weer een aantal nachtdiensten achter de rug.
Tijdens een van deze diensten raakte ik in gesprek met een collega over ons werk. Willen we tot ons 67-ste aan het bed staan?
NEE, het liefst hou ik zo snel mogelijk op met onregelmatig werken.

De dag na dit gesprek viel mijn oog op een vacature hier in de buurt, in dezelfde branche, maar met meer regelmaat. Er stond niet bij wat het verdient, want er is sprake van een eigen CAO. En het is een onderdeel van de zorg wat mij ook erg aanspreekt.
Nu is mijn dilemma het volgende:
In mijn huidige werk zijn er ontwikkelingen gaande waarbij de mogelijkheid bestaat dat ik over 5 jaar bijna geen onregelmatige diensten meer draai. Bij mijn huidige werkgever heb ik een contract voor onbepaalde tijd. De kans dat mijn baan verdwijnt is nagenoeg 0,0.
Ik ben ook niet heel erg ongelukkig in mijn werk, maar baal er wel eens van. Maar het idee om er weg te gaan voelt een beetje als mijn afdeling in de steek laten. (niet dat ik zo vreselijk onmisbaar ben hoor ;))

Bij de vacature is er sprake van een jaarcontract met kans op een vaste aanstelling.
Het is een relatief onbekende tak van sport voor mij, dus zal veel energie kosten in het begin (ervan uitgaande dat ik ook zou worden aangenomen)
Ik moet 32 uur werken, en werk nu 28 uur.




Wat zouden jullie doen, solliciteren of niet?

1 opmerking:

  1. Ik zou persoonlijk niet snel van baan switchen als ik een vast contract had. Die zekerheid die je nu hebt ben je dan kwijt en krijg je niet snel weer terug...

    BeantwoordenVerwijderen