Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 april 2011

Heer in het verkeer?

24 maart was het de Europese dag van de hoffelijkheid in het verkeer!
Van mij mag dit elke dag gepromoot worden.





Ik heb me vanochtend weer erg druk kunnen maken om mijn mede weggebruikers.
Ik kwam uit de nachtdienst en sta te wachten om de parkeerplaats af te rijden. Ik zie dat er nog een fietser aan komt en ik blijf dus netjes wachten. Plots slaat de fietser af het parkeerterrein op. Zonder even een hand uit te steken. En ondertussen was het op de weg weer zo druk dat ik niet de weg op kon draaien. Dit soort dingen maakt me zo kwaad! Het is een kleine moeite om je hand uit te steken denk ik dan! Het is niet zo dat ze me niet kon zien, ze keek me zelfs nog aan! Zo boos wordt ik dan!
Uiteindelijk lukte het me om de weg op te draaien en kwam ik bij de rotonde. Je verbaast je er dan weer over hoeveel auto's hun knipperlicht stuk hebben! Garages in de buurt moeten wel een topdrukte kunnen verwachten met de reparaties daarvan. 


Maar goed, ik was eindelijk op weg naar huis en naar mijn bedje. 
Er rijdt een groot model patserbak voor mij , die het ook niet nodig vond om zijn knipperlicht te gebruiken. Remt plots af en slaat af naar zijn/haar huis. Weer frustratie mijnerzijds natuurlijk, maarja ik kan nog zo hard roepen, ze horen me niet.


Een eindje verder denkt een groep scholieren dat ze heus nog wel voor mijn auto langs kunnen en doen dit dan ook op hun dooie gemakje zodat ik volop in de ankers moet! Heb heel asociaal wel even op de toeter gedrukt maar kreeg alleen maar verontwaardigde blikken naar mij geworpen. 
Gelukkig ben ik veilig en wel thuis gekomen, maar ik vraag me toch af waar ieders fatsoen is gebleven.


Uiteraard gebeurt het mij ook wel eens dat ik vergeet mijn knipperlicht aan te doen, maar vaak (als ik het merk) probeer ik toch een sorry gebaar te maken naar degene die er hinder van ondervindt.

Ik spreek mijn man er ook op aan als hij het 'vergeet', wat helaas ook regelmatig gebeurt.


Bij deze een verzoek aan iedereen, probeer wat meer rekening te houden met anderen in het verkeer. 


Hebben jullie ook wel eens van deze ervaringen? Of zou het mijn nachtdienst gemoedstoestand zijn dat ik er minder goed tegen kan?


Fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Ik heb het ook, maar vooral als ik naar huis fiets uit het werk. 's Ochtends naar het werk heb ik er minder last van of ben ik nog wat vergevingsgezinder denk ik. Maar als fietser in de regen met een jankend kind voorop de fiets (want ze wordt nat) bij de rotonde en geen 1 auto die richting aangeeft aarrggghhhhh!!!

    BeantwoordenVerwijderen